Nes kunstforening

Morten Krogvold salgsutstilling og foredrag hos Nes kunstforening lørdag 14. november. Gjesteutstiller Heidi Marie Gøperød.

Salgsutstillingen med kunstnersamtale i Galleriet, Nes kulturhus åpner kl. 12:00. Fri adgang.

Foredrag med Morten Krogvold i THX-salen, Nes kulturhus kl. 14:00. Se info nedenfor.

Morten Krogvold er en norsk fotograf, forfatter, foredragsholder og programleder, bosatt i Oslo. Han har siden 1980-tallet vært en av Norges mest internasjonale anerkjente fotografer og er en nestor innenfor Norsk fotokunst. Krogvold ble i 2005 hedret med Ridder av 1. klasse i Den Kongelige Norske St. Olavs Orden for sin innsats og engasjement for fotografiet.

Krogvold er særlig kjent for sine svart-hvitt portretter av kunstnere, politikere og andre berømte personligheter, men motivkretsene hans består i tillegg til mennesker også av natur og eldre, klassisk arkitektur.

Han er kjent for sin store entusiasme for å formidle fotografi og har holdt et betydelig antall workshops blant annet på Vågå over flere år.

Krogvold har invitert med seg en gjesteutstiller, fotograf Heidi Marie Gøperød. Hun har deltatt på flere av Krogvolds work shops, de siste 8 årene har fotografering vært en helttidsgesjeftelse. Hun ble norgesmester i fotografi i 2015.

Salgsutstilling Galleriet i Nes kulturhus. Fri inngang.

Utstillingsperiode lørdag 14. november til og med søndag 22. november.

Åpning lørdag 14. november klokken 12:00 med kunstnersamtale mellom Morten Krogvold og Nils K. Johansen.

Nes kunstforening inviterer til et foredrag med Morten Krogvold i THX-salen

Nes kunstforening ønsker velkommen til et inspirerende og lærerikt foredrag med fotograf Morten Krogvold i THX-salen

Morten Krogvold vil under dette foredraget ta oss med på en reise hvor vi blir bedre kjent med fotografens arbeid, visjoner og forhold til fotografiet.

Krogvolds foredrag vil garantert inspirere deg til å finne ditt eget fotografiske uttrykk og gi publikum en rekke improviserte livsfilosofiske betraktninger og engasjement over  høyaktuelle temaer innenfor visuell kommunikasjon og om livet generelt.

Morten Krogvold har utgitt et 20-talls bøker og holdt en lang rekke utstillinger i inn og utland. Han er kjent for sin store entusiasme for å formidle fotografi.

Lørdag 14. november kl. 14:00.

Billettpris kr. 165,-

Begrenset antall.

Mens du venter kan du lytte til Harald Stanghelle sitt intervju med jubilanten ved å trykke på linken https://radio.nrk.no/podkast/stanghelle/l_a1eeb8a1-8b43-4aea-aeb8-a18b431aea08