romeriksutstillingen 2024

Invitasjon til Romeriksutstillingen 2024

Det er med stor glede vi inviterer kunstnere til å delta i Romeriksutstillingen 2024, et kulturelt høydepunkt som feirer mangfoldet og kreativiteten i vår region og utover. Årets utstilling er en unik mulighet for kunstnere å vise frem sine verker, uavhengig av tilknytning til Romerike. Utstillingen vil finne sted på tre forskjellige steder, slik at kunstverkene kan nå et bredt publikum:

• – Galleri Jessheim: 28. september – 20. oktober, hvor hele utstillingen vil bli vist.
  • – Dragsjøhytta i Nes: 26. oktober – 10. november, viser den ene halvparten.
  • – Kunstsalen, Lørenskog hus: 26. oktober – 10. november, viser den andre halvparten.

Vi oppfordrer kunstnere innenfor kategoriene maleri, tegning, grafikk, digitalt trykk (DGA), foto, skulptur, tekstil og andre teknikker til å delta. Merk at for digitalt trykk må en betydelig del av bildet være digitalt fremstilt. Dvs. at det er helt eller delvis digitalt behandlet med digitalt verktøy, og at det ikke foreligger noen original på lerret, papir osv, kun digitalt.

Ingen forhåndspåmelding er nødvendig, men husk å ta med utfylt deltakeravtale og innleveringsskjema ved innlevering av kunstverk.

Den enkelte kunstner kan levere sine verk i Galleri Jessheim følgende tidspunkt:

• mandag 9. september kl 14.00 – 17.00 eller
  • tirsdag 10. september kl 17.00 – 20.00.

Juryen, bestående av tre profesjonelle kunstnere, vil avgjøre hvilke verk som får stille ut.

Vær oppmerksom på våre regler for innlevering, inkludert grensene for antall verk (maks tre per kunstner), størrelse og vekt. Innlevering av verkene vil foregå i Galleri Jessheim den 9. og 10. september.

Vi ser frem til å se ditt bidrag og ønsker alle kunstnere lykke til!

For mer informasjon, besøk hjemmesidene til Ullensaker, Nes og Lørenskog kunstforening, eller følg oss på Facebook-siden Romeriksutstillingen 2024 (trykk på koblingen).