Einar Duenger Bøhn. Onsdag 21. oktober kl. 19:00. Storsalen, Nes kulturhus. Servering.

Meningen med livet. Hva er meningen med livet? Hva er poenget med å fortsette å leve, når vi allikevel skal dø til slutt? Vi har alle stilt oss dette spørsmålet på et eller annet tidspunkt i livet, og det har kommer mange forslag til hva det hele handler om, hva vi er her for. og hvorfor vi fortsetter dag ut og dag inn.

Er livet meningsløst? Er et meningsfylt liv nødt til å være forankret i en religion? Er meningen med livet å oppnå lykke? Er det nok å bare oppleve mening. eller må det noe mer enn bare opplevelsen til for at livet skal være meningsfullt? Er meningen med livet noe som varierer fra individ til individ, eller er det mulig å enes om et svar på spørsmålet om meningen med livet?

Dette er spørsmål som filosof Einar Duenger Bøhn tar opp i sin nye bok Meningen med livet og svaret  han kommer fram til, er at det er en mening med livet som er den  samme for alle og han har funnet ut hva den er.  Denne litteraturkvelden vil han ta oss med på en filosofisk reise hvor han gradvis forsøker å sirkle inn svaret på gåten over alle gåter.

Einar Duenger Bøhn er født og oppvokst i Vormsund. Studerte psykologi og filosofi ved Universitetet i Oslo, før han tok doktorgrad i filosofi i USA. Bor i dag i Oslo og Lillesand, og er professor i filosofi ved Universitetet i Agder. Bøhn er også en aktiv formidler, skribent og forfatter, med utallige opptredener i det offentlige rom, inkludert TV, radio og diverse podcaster. Han er regelmessig gjest i Ekko og Abels tårn samt fast panel i Verdibørsen på P2. Har tidligere i år utgitt boken «God and abstract objects» på Cambridge University Press. Meningen med livet er hans første bok på norsk for et bredt publikum. Han er invitert som gjest til Litteraturfestivalen på Lillehammer i 2020.