Nes kunstforening

Lise Myhre, kunstnersamtale

19. oktober åpning kl 14:00 – stenger kl 18:00
Sted: Nes kulturhus, Galleriet

Lise Myhre sier selv at hun er «old school» og benytter papir, tusj og blyanter.
Lise Myhre (f. 1975) debuterte som illustratør allerede som tenåring og laget sine første tegneserier i 1996. Nemi så dagens lys som en tilfeldig figur i vitsetegninger i 1997, men snart som hovedperson i egen serie i Larsons Gale Verden, før hun debuterte som dagsstripe i Dagbladet i 1999. Lise Myhre mottok en rekke priser og utmerkelser før Nemi fikk sitt eget blad i 2003.
I dag er Nemi en av Norges mest leste tegneserier og oversatt til over ti språk.Lise Myhre har også illustrert dikt av bla Edgar Allan Poe og Andre Bjerke med figurene fra Nemi.

Utstillingen har åpning lørdag 19. oktober kl.14:00.
Åpning og presentasjon av Lise Myhre og «bokbader» Ragnhild Malfang (biblioteksjef i Sørum).
Arr: Nes kunstforening i samarbeid med Nes bibliotek